Turizam i poduzetništvo bile su glavne teme konferencije za novinare održane u sjedištu Stranke rada i solidarnosti, a o njima su govorile Mirka Jozić, kandidatkinja za ministricu rada i poduzetništva Koalicije za premijera, Ivana Menđušić, kandidatkinja Koalicije u IX. izbornoj jedinici te Gordana Rusak, treća na listi u I. Izbornoj jedinici.

Mirka Jozić je istaknula kako je u Hrvatskoj nužno izgraditi svijest o poduzetništvu, počevši od vrtićkih dana, te mladim ljudima nakon završenog školovanja pomoći u realizaciji poslovnih ideja kroz poticanje start upova.

„Ljudi moraju postati svjesni da nova radna mjesta otvaraju poduzetnici, a ne javna poduzeća i uprave. Sramota je da imamo preko 200.000 nezaposlenih ljudi s ljudskim potencijalima koje imamo u Hrvatskoj. Na primjeru Grada Zagreba vidljivo je kako se može pomoći mladima da razviju svoj posao. Fokusirali smo se na razvoj poduzetništva i start upove kroz dobro razrađene politike i projekte koji su već u primjeni. Kreativnim mladim ljudima smo dali naše prostore na korištenje u kojima su dobili mogućnost formiranja poslovnih ureda, plaćene su im i režije, a dodijeljene su im i određene potpore. Ovakav model trebao bi se razviti i u ostatku Hrvatske, čime bi se automatski spriječilo da naša mladost odlazi u inozemstvo. Mladim ljudima treba pomoći u samim počecima poslovanja, prvenstveno kroz potrebnu infrastrukturu, a njihova kreativnost će učiniti svoje. Hrvatska tako može postati područje za razvijanje talenata iz cijelog svijeta jer ovdje je ugodno živjeti.  Stoga je naša glavna poruka da donositelji odluka moraju intenzivno raditi na razvijanju poduzetništva, počevši od obrazovanja pa sve do potpora u infrastrukturi i pomoći u samim počecima posla“, rekla je Mirka Jozić.

IMG_8937

Ivana Menđušić, kandidatkinja u IX. Izbornoj jedinici govorila je o neiskorištenim potencijalima Hrvatske u području turizma.

„Nosim jedno predivno iskustvo iz Austrije u kojoj sam radila nekoliko godina. Ovdje bih skrenula pažnju na to da Austrija ima više turista ljeti nego zimi. Taj nam primjer može biti poticaj da se osim ljetnog turizma u Hrvatskoj počne razmišljati i o zimskoj turističkoj ponudi u kontinentalnoj Hrvatskoj. Zato je potrebno ulagati  u infrastrukturu, treba povezati otoke, gradove. Nije važno samo napraviti autoceste, već i spojne ceste. Ono što je pritom posebno važno jest promjena načina razmišljanja jer ukoliko ljudi ne postanu svjesni potencijala koje imamo, ne možemo učiniti nikakve pomake u poduzetništvu i turizmu. Posebno je važno u turističkoj ponudi istaknuti domaće, zdrave proizvode. Imamo i zemlju i ljude pa nema razloga za uvoz namirnica. Trebamo postići ono što su postigli Francuzi. Svaki Francuz radije pojede francuski sir nego uvozni jer sami imaju svijest da je njihovo najbolje“, istaknula je Ivana Menđušić.

IMG_8966

Kandidatkinja Koalicije za premijera u I. Izbornoj jedinici Gordana Rusak rekla je kako Hrvatska može postati prepoznatljiva po spoju turizma, zdrave hrane i znanosti.

„Do sada nitko nije došao na ideju da se pronađe jedna niša po kojoj ćemo biti prepoznatljivi u svijetu. Prva asocijacija na Hrvatsku jest turizam, no da bi postali posebni potrebno je povezati turizam, zdravu, domaću hranu i znanost. To bi konkretno značilo da Hrvatska osim prekrasne obale nudi i prepoznatljive domaće prehrambene proizvode uz izvorne biotehnološke procese. Na taj bi se način mogla povezati ova tri spomenuta segmenta. Znanost također može poslužiti i kao dokaz da je hrvatski proizvod ujedno i zdrav proizvod. Nedavno je objavljen jedan znanstveni rad u kojem su se ispitivali prehrambeni proizvodi iz cijelog svijeta te je Hrvatska prema tom istraživanju zauzela zavidno četvrto mjesto“, rekla je Rusak.